Friday, January 22, 2010

lagi dan lagi dan lagi...

tahun baru hijrah kemarin, menjadi saksi yang aku pun turut berhijrah dari dunia gelap kepada dunia yg lebih cerah yang penuh dengan keceriaan..

atas nasihat2 [abah] @ KH Abdul Majid HS seorang kiai yang aku hormati.., dan aku syang..,

telah membuka mata aku kepada erti hidup baru..,

abah tahu aku dalam "kemurungan yang melampau.., sebab ke-tidak pandai nya aku mengawal nafsu minda.., yang menjebak aku kepada.., SAKIT, TAK tentu ARAH, BENGONG., BUDUS..

ahah., ha, haha,hah.., ter-ketawa aku memikirnye..,

ABAH (foto di atas) pesan..: [berdirilah, bangunlah dan buka mata kamu fajar]

1) jadi diri sendiri
2) gembirakan lah diri kamu
3) lakukan dan teruskan pekerjaan kamu seperti biasa.,
4) fikirlah yang positif.,
5) kembang kan ia (cari yang lain ) - * otw ni bah, lagi ralit nih hahaahaa

ikt 5 perkara dlm rahsia perhubungan di'antara sesama manusia :

1- sapa
2- salam
3- senyum
4- sopan
5- santun

dengan 5 langkah mudah ini boleh membuat segala nya menjadi OK..!!!

No comments:

Post a Comment