Sunday, February 21, 2010

weris de lev? orng tanye..,[bahagian satu]

tengah hari 21.02.10.., mcm biase.., lepas abis bekerja aku pulang..,
sebelum pulang aku singgah dulu ke masjid untuk menunaikan solat zuhur..,
di sebuah masjid di daerah kecil dalam negeri 'pahang' dan macam biase jugak aku menapak dari tempat kerjea sampai ke masjid.., tempat pertama aku tuju setelah masuk ke kawasan masjid adalah "tandas'. dlm banggunan kecil tu terdapat 6 bilik kecil utk orang yang punya hajat2 yang besar.., dan satu ruangan yg agak besar sedikit dr 6 kamar kecil tadi.,
sbg ruang mandi.., dalam ruang mandi itu aku 'bersiram' tanpa se-urat benang pun di badan.., sumua di tanggal..., seperti kembali ke asal.., natural..., dek mungkin terlalu lelah seharian berkerja dalam tak sedar aku menyiram aku terduduk tersembap ke lantai.., mulanya aku cuba bangun.., tak daya aku.., cuma memaling kan badan dr tertiarap kepada terlentang..,di dalam kamar mandi yang berdinding marmar putih itu aku terbaring didalam keadaan separuh sedar terlentang beralas marmar hijau yang basah dan dingin ..,
ketika itu aku tak dengar satu suara pun.., aku merasa di dalam tempat yang aneh dan sangat sunyi..,
aku rasa ke-seorangan.. tiada yang tolong aku..., nak menjerit tetapi tiada suara.., aku seolah-olah bisu..., dan aku ter kaku...

pada masa itu aku terfikir kn mereka yang berkerabat dengan ku .., tapi mereka takkan mendengar jeritan ku.., dan itu pasti
yang aku ingat waktu itu aku hanya berkata


............' YA...TUHAN"...........

hanya itu yg bermain di fikiran ku..... hanya itu yang aku sebut2 sebut ketika aku 'kaku'.

dan pada masa itu juga.., aku merasakan bahwa aku bukan lah berseorangan di muka bumi ini.,
walau pun secara zahir aku sendiri tapi dari sudut yang lain.., aku bersama nya .. aku bersama cinta ku. yang sebenar.

dengan keizinan nya kurang lebih sepuluh(10) minit aku terbaring kaku.., aku kembali bangun dengan kudrat yang ada.., ternyata tidak lah se-payah tadi.., aku bangun seperti biasa tanpa rasa apa2, sungguh aneh dengan apa yang terjadi., bukan setakat itu ketika aku bangun dari baringan aku juga dapat mendengar bunyi2 dari luar kamar mandi.., bunyi orang keluar masuk ke tandas.., sekali lagi perasaan aneh menyelubungi...,

setelah kejadian itu.., aku teringat pd mereka2 yang sering berkata di manakah cinta?
@ where is the love..? dan aku rasa ini lah dia cinta.., dia lah cinta sebenar cinta., dialah cinta pertama selain dari cinta sesama manusia., dia lah yang wajib dicinta siapa dia? dia...


[TUHAN CINTA AGUNG]

1 comment: