Saturday, August 7, 2010

suara hati...

sesungguh nya aku peduli.., seutuh nya aku mengerti.,
tetap harus aku hormati..walau luka tak ter'ubati.,

seandai mereka mengerti., seandainya mereka peduli
aku tak minta dihormati, cuma minta luka itu di'ubati.

banyak orang sekarang buat sesuatu tanpa berfikir-fikir.,
ikut sedap hati yang penting kata nya OK..!!

otak SHUT DOWN macam komputer tiada aliran letrik..,
setiap kata-kata tak di bubuh nya TITIK..,
muka cantik tapi kata lentik.., tak fikir kalau hati orang terjentik.,

katanya INTELEK.., tapi berfikiran CETEK..

semakin lama semakin BOSAN dengan SLOGAN-slogan dan
kata-kata tiada erti dan rasa SEGAN..
semakin jenuh dengan mereka yang berfikiran seluas "PINGGAN"

barcakap bagai badan diri tak berdaulat.., langsung tak terbatas,
seolah orang gila kuasa yang tak ber'ALAS"

aku bukan menuduh atau menghakimi.., apakah kau tahu?
setiap manusia juga punya HATI.. yang pasti akan sakit
jika disakiti.., yang nyata bukan secara MIMPI..

tapi aku sentiasa pandang ke depan.., memandang masa depan itu
dengan CERAH.., kerana dengan "DIA" aku BERSERAH...!!!!

luka itu tahu aku untuk mengubati, cuma jangan hati ini di sakiti lagi....

No comments:

Post a Comment