Friday, August 27, 2010

tulis dan tulis, dan tuliss...,

semenjak dua menjak ni aku dah tak banyak menulis.., macam dah kering idea..
padahal banyak cerita yang nak dicerita.. dari apa yang aku baca dan mempelajarinya..

semenjak dua menjak ini jugalah aku banyak membaca dan mengkaji bacaan berbentuk ilmiah., yang memfokuskan kepada islami.., dan kebesaran dan kesucian islam..

di hari jumaat yang mulia(27.08.10) aku tulias sekali lagi di kertas blog aku ini..

di sepanjang bulan mulia ramadhan ini juga aku telah menelusuri sekali lagi sirah nabi MUHAMMMAD s.a.w,
dan perjuangan bersama sahabat.., setiap aku membuka lembar pembacaan pasti air mata lelaki ku akan menitis.., semakin aku mendalami, semakin aku ketahui aku semakin merasa kan bahawa aku adalah insan yang hina.., kerana melalai kan tentang apa itu islam.., yang mana paksi utama nya adalah islam dan iman...

rukun islam & rukun iman.....

pabila mengakui islam.., aku pasti akan daftar rukun ini.., apakah sempurna islam ku?
apakah aku benar benar muslimin.., apakah aku benar benar MUSLIM..!!!

dimulai dengan rukun islam dan rukun iman itu sendiri..perkara wajib islam

semakin hari semakin rindu..

rindu muhammad - haddad alwi

No comments:

Post a Comment