Sunday, January 22, 2012

Ikea dan cik hajah sitt al-wuzara..

tiba2 sepetang isnin tahun baru cina 2012 ni.., nk keluar tampa tujuan.., boring rse nye dr pagi bngun tidur .. bce surat kabar, abis bca paper.., online.., bosan jugak.., bace novel.., bosan jugak..,
online balik. pun bosan.., sambung tidur.., pun bosan jugak.., kosong je rasa nye.., terpegang beg duit.., terbukak untuk mengenal pasti jumlah isi.., ternyata masih ada not2 ringgit..,
otak menerawang.., dompet masih ber'wang' kemana kertas nipis ni nak di layang.., HA..

teringat aku pada produk sweeden.., ye IKEA.., jalan2 la , lagipun masarakat cina hari pertama dan kedua ni..,, tak keluar rumah sangat.., jalan pun tak jem.., dan orng pun mungkin lengang sikit..,
bole selesa sikit nk survey2 barang... bak kata peniaga..,

tak beli tak apa.., tak beli tengok SAJA..

ha3.., bermula dengan jalan tanpa tujuan..., nak ronda2, cuti la name nye.., HEPI2 skit..,
bukan selalu dapat cuti.., ikea dah jadi topik jadi mne datang nye hajah sitt al-wuzara?

cerita dia macam ni.., setelah hampir 2 tahun tak jejak kaki ke dalam ikea sejak ramadhan 2010 lagi, sebab memang takde benda nak beli.., dan takde tujuan nak ke sana untuk apa2.., jadi..,terindu pulak nak ke sana(ikea) ni.., sebab tertonton video



datang nye nme makcik hajjah sitt al wuzara ni.., sebab.., dia pernah buat posting di blog nya tentang IKEA meatball mengandungi daging babi.., APE..!! BABI?
ye ade babi kata hajah shit tu.., sampai gempar satu malaya tentang status halal tersebut.., dan hajah shit tu dikatakan telahpun terdakwa, kne tangkap la kate orang media..,lantak lah dia, mampus pun takpe..,

setelah penelitian dilaku kan oleh pihak JAKIM.., maka status bebola daging tersebut ternyata halal..., bukan ape.., sebab sebelum tu mmg dah banyak dah aku pulun meatball kat situ(ikea)

HA.., tu je.., sebab bila mana aku melangkah ke ikea.., naik ke market hall nye.., selepas naik eskelator.., ade simpang ke kiri, ke foodcourd la tu.., terintai2 aku ke ruangan tu.., melihat berduyun2 orang melayu ke dewan makan .., ada pasangan bercinta.., ada keluarga2 besar.., one happy family kate kan.., dan tak kurang juga terdapat banyak orang yg berkopiah.., mungkin mereka tu berstatus "HAJI" .., dan mungkin tidak.., dan di situ aku tersenyum kecil.., pak aji2 dan lebai2 ni tau ke tak kes hajah sitt ni dan status halal makanan di IKEA ni dulu pernah gempar..,

bagi aku sendiri.., walaupun IKEA food courd dan makanan mereka adalah halal.., masih juga ade perasaan was2.., TAKUT jugak la.., benda buat makan BEB, jadi darah daging..,

jadi kesimpulan nye.., sebenarnya aku gembira melihat mereka beriadah bersama keluarga, dan pasangan masing2 samada bertujuan berbelanja atau makan2 di IKEA nih.. terdapat aliran perasaan kasih sayang antara sesama manusia.., maka aku pun sedari rumah terhidu not ringgit aku yg tak seberapa mencari hiburan di ikea... dan berbelanja.., IKEA dan hajah shit menjadi kenangan yang tak aku lupa..,

No comments:

Post a Comment