Sunday, January 30, 2011

fITNAH yang tak TERTAHAN kan..,

se-elok nya bila masalah dtg., hendak lah di selesaikan, bukan di rumit kan, tak tahu bertanya jgn di pendam saja.,

kalau kabar berbau FITNAH, fikirkan bukan terima saja cari kebenaran dlm kabar cerita tu.., bkn ny terima saja tanpa menilai.,ada otak pakai.,

itu lah manusia sekarang, ikut nafsu bkn ikut akal.., hanyut sesat dalam fitnah.. tapi tak sedar2., percaya kn bisikan SYAITAN

mengaku beragama.., tapi bertindak di luar batas agama.., mana ada islam suruh menghukum sesuatu tampa menilai kesalahan.,.

ape ke patut se-seorang itu di hukum tampa di hitung kesalahan nya.., tanpa di soal apa yang si-dia telah perbuat?

ada ke?.. itulah bisikan SYAITAN.., manusia yang mengaku berakal tapi terpedaya dengan permainan akal..terbelenggu nafsu dari si PENGADU DOMBA.., syaitan bertopeng kan manusia..

apakah kau masih tak sedar..,kalau tidak..!! aku "doa" kan kau.., semoga dibuka kan mata dan di telinga juga hati untuk menerima KEBENARAN..,, aku doa kan kau semoga pintu hati kau yang dah kelam di tutup oleh nafsu domba SYAITAN itu di terangi cahaya KEBENARAN..

dalam note ini pada sesiapa yang membacanya.., fikir2 kanlah jika menerima berita..

jangan disangka sesuatu perkara itu benar semua.., kita kan manusia.., diberi akal untuk berfikir menyelasaikan

setiap perkara.., kita semua tahu. kita memang sudah di akhir zaman.., rasullullah ada menyebut manusia di akhir zaman banyak yang hidup dalam kesesatan.., di mana yang halal di haram kan dan yang haram di halal kan..,
yang SALAH jadi BENAR dan yang BENAR jadi SALAH.., yang tak bersalah menjadi MANGSA..

kenapa terjadi?.., sebab itu adalah permainan SYAITAN PENDOMBA..,penghasut, penjilat ,pemerkosa HAk2 yg sewajarnya..

jadi jika menerima sebarang cerita dari si POLAN., tentang keburukan se-seorang adalah se-elok nya bertanyakan kebenaran kepada orang yg diceritakan keburukan nya.., untuk ke sahihan cerita.., itulah jalan yang terbaik penyelesaian tentang FITNAH..

fitnah boleh berlaku bila2 sahaja..,boleh berlaku di mana2 sahaja.., mangsa fitnah biasa nya tidak sedar akan diri nya yang di fitnah.. jadi siapa yang TAHU?... tidak lain tidak bukan..

yang mengetahuinya.., si penebar FITNAH, si pendengar FITNAH,

apakah cukup hanya dengan mendengar cerita di SEBELAH PIHAK?.. fikirkan lah..,

adakah adil untuk menghukum sesuatu hanya dengan mendengar dari SEBELAH PIHAK? fikirkan lah..

jika anda punya masalah dengan se-seorang.., siapa ORANG TENGAH ANDA? fikirkan lah..

apakah orng tengah anda itu manusia yang dipercayai? selidiki lah siapa dia..,



sedarlah FITNAH yang mengkaburkan penglihatan kamu.., yang menutup pintu hati kamu akan KEBENARAN..

dan tidak dinafikan., mohon maaf saya pada pembaca.., fitnah yang terburuk bisanya datang dari kaum HAWA

sesuai dengan firman ALLAH di dalam Al-QURAN..

Sesuatu yang diciptakan Allah dan dianggap perkara besar adalah Tipu Daya wanita, sebagaimana firman Allah s.w.t.? "Sesungguhnya tipu daya kaum wanita itu sangatlah besar." (Yusuf: 28).

Yusuf :28 (“Sesungguhnya ini adalah dari tipu daya kamu orang-orang perempuan; sesungguhnya tipu daya kamu amatlah besar pengaruhnya.)

Al-hujurat:6 (Wahai orang-orang yang beriman! Jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidikilah (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum dengan perkara yang tidak diingini – dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) – sehingga menjadikan kamu menyesali apa yang kamu telah lakukan.)

No comments:

Post a Comment