Friday, March 25, 2011

APE... 172...!!! apebende tu ?

ada fakta tah betul tah tidak sbb aku sendiri pun tak pasti..., bunyi nya begini

Nombor “172″ boleh didapati di wang kertas 5 dollar amerika, pada gambar semak-semak dibawah Lincoln Memorial.


hah...!!! betul ker..?

aku jawab : ntah..., ku sendiri pun tak pernah pegang not duit 5 dolar tu secara nyata..
tengok gambar ada lah..,

ada yg kata : tak nampak la gamba ni kecik..
aku jawab : klik ni , duit 5 dolar...


ada yg tanya : x nmpk pun angka 172.., mane?
aku jawab : tak nampak jugak? klik ni BESAR PUNYA...!!!

ada yg tanya : eh besar nye .., tapi tak manpak jugak la angka 172 tu apa benda sebenar nya?
aku jawab : xde ape2 masalah.., aku tertarik sebenar nya dgn angka 172 tu.., sebab..,
duit dolar ni kan pereka grafik nya sedia ketahui adalah kaum yg bijak.., iaitu kaum yahudi.. tu semua orng tau.., tapi kenapa 172..?

aku cuba la google.., 172 tu related dgn islam, tetiba dpt link ni..,

1) surat al-araf :172 ◄ klik

bermaksud :Dan (ingatlah wahai Muhammad) ketika Tuhanmu mengeluarkan zuriat anak-anak Adam (turun-temurun) dari (tulang) belakang mereka, dan Ia jadikan mereka saksi terhadap diri mereka sendiri, (sambil Ia bertanya dengan firmanNya): “Bukankah Aku tuhan kamu?” Mereka semua menjawab: “Benar (Engkaulah Tuhan kami), kami menjadi saksi”. Yang demikian supaya kamu tidak berkata pada hari kiamat kelak: “Sesungguhnya kami adalah lalai (tidak diberi peringatan) tentang (hakikat tauhid) ini”.
sumber dari : Quran melayu al araf :172

2) surat al-baqarah :172 ◄ klik

bermaksud :Wahai orang-orang yang beriman! Makanlah dari benda-benda yang baik (yang halal) yang telah Kami berikan kepada kamu, dan bersyukurlah kepada Allah, jika betul kamu hanya beribadat kepadanya.
sumber dari : Quran melayu Al-baqarah 172


NAMPAK TAK?.., persoalan aku, kenapa ayat itu?., dan ape kena mengena pulak dengan abraham lincorn, duit amerika.., yahudi..., tentang:'

1) penyaksian oleh umat manusi bahawa Allah s.w.t itu adalah tuhan sekalian alam (al-araf)
2) makan lah dari sumber yg halal (al-baqarah)

aku ada buat perbandingan mengenai 172 tu.., melalui TORAH dan BIBLE.,(mmg aku baca utk perbandingan) kitab al-kafir tu.., tak usah aku post disini.., dan tak usah la sibuk2 nak cari.., kang rusak ke-imanan tu.., dan aku tak tanggung OK..!! tu korang punya pasal..

cakap banyak x guna la.., senang cerita je la dlm bahasa inggeris nye IN SHORT..!!

korang ambil 2 ayat tu.., jadikan la PEDOMAN hidup.. ( itu je yg mereka sebenar nye nak sampai kan) mereka tahu islam itu benar tapi kita je yg buta.., mereka celik kitab kita., mereka yakin tapi tak meng "akui" akan kebenaran nya..,

wallahu alam.. min sawab, yang tahu sahaja yang boleh jawab..

No comments:

Post a Comment