Monday, March 21, 2011

cerita dari benua afrika.. ..

salam sejahtera pada semua yang singgah dan membaca..,

lama sudah aku tak post entry sebegini melalui ruangan blog peribadi "ini" yg di cipta pada 2009, setelah ruangan blog pertama aku dah pun di godam oleh bijak siber.., kerana blog yg terdahulu itu pengisian nye lebih kepada politik.., tidak seperti blog ceritera ar-ta ni.. yg lebih kepada cerita peribadi, keagamaan dan nasihat...........,

berbalik kepada cerita dari afrika.., aku terasa nak menulis lagi tentang kejadian semasa yang terjadi di LIBYA kini.., dan kenapa terjadi? dari pembacaan aku dan info2 yang aku dapat , maka aku rumuskan lah menjadi ceritera semasa.. ape yang terjadi sebenarnye?

~pada bulan februari yg lalu, geng-geng zionis (PNAC) di Amerika yang bertanggungjawab menyebabkan penjajahan negara Islam di Iraq dan pembunuhan berjuta rakyat dan kanak-kanak Iraq telah menggesa agar,tentera Amerika dibawa masuk ke dalam Libya bagi menjatuhkan Kerajaan Gaddafi. seantero dunia dah tau pun yg libya dah di serang pada 20mac kemarin.. oleh badan2 besekutu yg di ketuai oleh amerika melalui telunjuk rejim ZION..
JADi..? apa semua nya ini?
Cuba bandingkan apa yang berlaku di Mesir dengan di Libya:

a) Sampai hari ini , adakah kita lihat pihak pembangkang di Mesir spt Ikhwan Muslimin menjadi Kerajaan baru Mesir?
Zionis mengambil masa x sampai 4-5 hari sahaja utk support Kerajaan baru di Libya.

b) Adakah kita melihat Amerika mengenakan sekatan ekonomi ke atas Kerajaan Tentera di Mesir sekarang?
Zionis mengambil masa 3 hari sahaja untuk mengenakan sekatan ekonomi ke atas Libya.

c) Adakah kita melihat geng-geng Zionis spt PNAC menyuruh menghantar Tentera Amerika untuk "selamatkan rakyat" di Mesir, Jordan, Bahrain?

d) Adakah Amerika membekalkan senjata dan bantuan kewangan kepada penduduk Mesir yang berdemo setiap hari di Tahrir Square?
Di Libya, Amerika bukan sahaja memberi bantuan kewangan tetapi juga senjata bagi melawan Kerajaan Libya.

terdapat khabar kuat di kalangan diplomat di PBB Amerika akan menggunakan tentera Laut mereka untuk menembak kapal terbang serta mengebom
kereta kebal tentera Libya di bawah Gaddafi. Kini ianya menjadi kenyataan. US telah pun membawa masuk Kapal Laut Perang mereka ke Laut Merah bagi melindungi
Kerajaan Boneka mereka di timur Libya. (KISAH SEBELUM SERANGAN)

jadi intipati ceritera arta ni pun tersimpul melalui statistik berikut...
apebende nye TU?

Sedarlah, apa yang berlaku di Libya kini tidak sama dengan apa yang berlaku di Tunisia atau Mesir. Tak masuk akal.!!!

~ Di Tunisia rakyat marah kerana walaupun ekonomi baik tetapi "UNEMPLOYMENT" tinggi (15%) dan "GDP per capita" cuma $9000 sahaja. Di Mesir rakyat marah kerana walaupun ekonomi baik, "INFLATION" tinggi (13%) dan "GDP per capita" juga rendah ($5000). Ditambah dengan berlakunya revolusi gerakan Islam di Mesir itulah penyebab jatuhnya Kerajaan Mubarak.

~ Di Libya, inflasi inflasi dibawah 1% dan unemployment sama sengan us dan italy ,merupakan antara yang terbaik. Literacy rate juga tinggi. 90% penduduk tinggal di bandar-bandar. GDP per capita $15,000 sama spt.Malaysia.

Jadi apa yang berlaku? apa lagi pisang akan berbuah dua kali lah ..., satu lagi negara islam akan di ambil alih peng hak milikan EMAS HITAM... secara tidak sah..,

Minyak oh MINYAK

No comments:

Post a Comment